och så var den helgen slut

Är väl medveten om hur dålig jag är på att uppdatera och att det snart är helg igen och detta inlägg är helt onödigt. Men vill så gärna skriva något ändå, berätta att jag överlever och att jag i helgen hade besök. Mamma och min syster kom hit i Lördags och det var såsåså mysigt. Mamma har ju nu vart här stup i kvarten känns det som, men att få visa min syster vart jag bor och vad jag gör om dagarna var så kul.

I Lördags åt vi lunch på shake shack där min syster gärna ville, och då de bodde på ett hotell 5 min från covent garden passade det perfekt. De kom fram senare än tänkt pga tågkrångel från flygplatsen och vi gick sedan direkt och strosade runt bland lite affärer innan vi senare på kvällen tog oss till Marylebone där vi åt på en riktigt god italiensk restaurang. Caldesi hette den.

På söndagen tog vi oss direkt till Kensington high palace och gick runt på de olika utställningarna tills vi tröttnade och tog bussen tillbaks för att ta en liten titt inne på harrods. Vi fortsatte därifrån till Fortum & Mason för att sedan avsluta dagen i Chelsea där vi åt på The Ivy.

På måndagen var det jobb för mig på schemat igen, men endast hämtning av barn. Så jag mötte Maja och Mamma i Waterloo för att dricka spiced cider och visa Maja south bank. Vi åkte sedan hem till mig för lunch, lite jobb och en sista middag.

Och snart har även denna vecka sprungit förbi, jag har börjat packa min väska, storstäda mitt rum och gör mig redo för att få åka hem till Sverige igen. Alltså OM jag längtar.